5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

פארקים באמסטרדם

הפארקים באמסטרדם מהווים פינות חמד ירוקות ונעימות לכל מי שרוצים להתרחק מעט מן ההמולה העירונית ולחוות טבע ירוק, אגמים שלווים, לערוך פיקניק רומנטי, לצפות במופעי רחוב או ליהנות מאטרקציות לכל המשפחה. בפארקים המקסימים של אמסטרדם תוכלו לחוש קצת מן האווירה המקומית הרגועה, במיוחד בסופי השבוע, כשהתושבים המקומיים גודשים את הפארקים בהמוניהם, ברגל או על אופניים, לבד או עם כל המשפחה.

מעבר לטבע העירוני ולריאה הירוקה הכל כך נדרשת – הפארקים באמסטרדם מציעים גם שלל חוויות כמו מופעי מוזיקה מקומיים, גנים בוטניים מרהיבים וצבעוניים, נקודות עניין היסטוריות ותרבותיות, מתקני שעשועים וספורט, שייט לאורך התעלות, בתי קפה וברים ועוד שלל אטרקציות מעניינות לקטנים וגם לגדולים. ניתן לומר בלב שלם כי אף טיול באמסטרדם אינו שלם אם לא ביקרתם במהלכו לפחות בפארק אחד או שניים.

לפני שיוצאים לפארק – לא לשכוח לשריין חדר במלון 

בסוף יום של שיטוט מהנה באחד הפארקים הנפלאים של אמסטרדם, הדבר שהכי תרצו לעשות זה לנוח לרגע, להרים את הרגליים על המיטה ולצבור כוחות להמשך הסיבוב בערב או למחרת בבוקר. כדי שיהיה לכם עוד יותר נוח לעשות את זה, כדאי שהמלון יהיה במיקום טוב ויאפשר לכם להתנייד ברגל אליו וממנו. התחבורה הציבורית באמסטרדם אמנם מעולה וקלה להבנה, אבל מלון שנמצא במרחק הליכה זה שדרוג רציני של הטיול שלכם.

לכל המלונות המומלצים במרכז אמסטרדם לחצו כאן

לכל המלונות המומלצים באזור כיכר דאם לחצו כאן

פארקים באמסטרדם
פארקים באמסטרדם

פארקים באמסטרדם

וונדלפארק – Vondelpark

הפארק המרכזי של העיר ואחד מסימני ההיכר הידועים שלה. נבנה אי-שם במאה ה-19 ונקרא על שמו של הסופר ההולנדי הידוע יוסט ואן דן וונדל, שאת פסלו תוכלו לראות בקצה הצפוני של הפארק. בפארק מבקרים מדי שנה כעשרה מיליון איש (!) והוא אף זכה להכרה כאתר מורשת לאומית. מיקומו הוא ברובע המוזיאונים, בחלק הדרום-מזרחי של אמסטרדם והוא משתרע על שטח עצום של כחצי ק"מ רבוע.

תוכלו למצוא בו גינות פרחים ססגוניות, אגמים ובריכות קטנות, מגוון גדול של עצים, מזרקות ופסלים. באחת מפינותיו של הפארק פועל גן עם מתקני שעשועים. בנוסף, בעלי חיים כמו סוסים, תוכים ופרות מסתובבים בו באופן חופשי, מה שהופך את המקום לגן-עדן למשפחות. אם השתעממתם מהנוף, תוכלו לשבת באחד מבתי הקפה והמסעדות בפארק, לבקר במוזיאון הקולנוע, ב"בית התה הכחול" או ליהנות משלל פעילויות ספורטיביות כגון: רכיבה על אופניים, החלקה על גלגיליות, משחקי כדורסל, כדורגל, טניס ומסלולי ריצה/הליכה. בקיץ מתארחות בפארק גם הופעות מוזיקה חיות, הקרנות סרטים והצגות תיאטרון מזדמנות, כולן בחינם. עוד על וונדלפארק תוכלו לקרוא בכתבה הזו.

איך מגיעים? בטראם: קווים 3, 5 ו-12 | באוטובוס: קו 358 לתחנת Museumplein.

כיכר המוזיאונים – Museumplein

פארק מוזיאומפליין (כיכר המוזיאונים) שוכן במרחק הליכה מהוונדל פארק וממוזיאון ואן-גוך המפורסם. הפארק מציע למבקריו מדשאה רחבה, דוכני מזון, מסעדות ובתי-קפה, מגרשי משחקים, מתקני שעשועים, מסלולי הליכה, בריכה ובחורף גם משטח החלקה על הקרח. בחלקו הדרומי תוכלו לראות שתי אנדרטאות לזכר חללי מלחמת העולם השנייה. במועדים לאומיים מתקיימים במקום הופעות, פסטיבלים וטקסי זיכרון. קראו כאן בהרחבה על כיכר המוזיאונים.

איך מגיעים? בטראם: קווים 3, 5 ו-12 | באוטובוס: קו 358 לתחנת Museumplein.

פארק אמסטל – Amstelpark

פארק יפהפה ורחב ידיים השוכן על גדות נהר האמסטל המפורסם. מציע למבקריו מספר גנים ביניהם גן ורדים, גן פרפרים וגן בוטני עשיר. בפארק יש אטרקציות רבות לילדים כמו מתקני שעשועים, נסיעה ברכבת הסובבת את הפארק, הליכה בתוך מבוך ורכיבה על סוסי פוני. המבוגרים יוכלו ליהנות מביקור ב"בית הזכוכית" בו נערכים מדי פעם תערוכות אמנות ושווקים משתנים.

שעות פתיחה: אפריל-ספטמבר 18:00-10:00, אוקטובר-מרץ 17:00-11:00.

איך מגיעים? בטראם: קווים 4, 50 ו-51 | באוטובוס: קווים 62, 148 ו-169 לתחנת Weerdestein.

הגן הבוטני הורטוס – Hortus Botanicus

הורטוס בונטיקוס הוא למעשה מספר גנים בוטניים רחבי ידיים ומאוד ותיקים שנוסדו במאה ה-17. ממוקמים בלב העיר, בקרבת המוזיאון היהודי. הגנים מטופחים וצבעוניים במיוחד ומספקים למבקרים חוויה מרשימה מאוד, גם לאלו שאינם מתעניינים בעולם הצומח. במקום תוכלו לצפות ביותר מ-6,000 זני פרחים, לבקר בחממות פרפרים וליהנות מתערוכות משתנות. בתקופת הקיץ, מדי יום ראשון, נערכות במקום הופעות מוזיקה. בקרבת הגנים מצוי גם גן ורטהיים, בו ניתן לבקר באנדרטה לזכר קורבנות מחנה ההשמדה אושוויץ.

הכניסה כרוכה בתשלום – 7.5 אירו למבוגר ו-3.5 אירו לילד עד גיל 14.

שעות פתיחה – שני-שישי 9:00-17:00, שבת וראשון 10:00-17:00.

איך מגיעים? בטראם: קווים 9 ו-14 | באוטובוס: קו 357 לתחנת Plantage Kerklaan.

וונדל פארק

אמסטרדמסה בוס – Amsterdamse Bos

פארק גדול במיוחד הממוקם בדרום העיר, על הגבול עם אמסטלווין. מדובר למעשה ביער לאומי ופנינת טבע אמיתית בה תוכלו לבלות אפילו יום שלם. מלבד שטחים ירוקים נרחבים, שבילי הליכה ואופניים ואגמים מרהיבים ביופיים, הפארק מציע למבקריו מגוון רחב של אטרקציות לכל המשפחה: שייט בסירות, פינת חי, קיר טיפוס, מתחם ספא, מתקני שעשועים ועוד. הפעילויות כרוכות בתשלום.

איך מגיעים? בטראם: קו 5 | במטרו: קו 51 לתחנת Uilenstede | באוטובוס: קו 199 לתחנתArent Janszoon Ernststraat.

פארק ווסטר – Westerpark

פארק שכונתי, גדול ויפה, ממוקם סמוך למוזיאון הטרופי ולטחנת הרוח העתיקה של אמסטרדם. הפארק מהווה מקום מפלט ופינה שלווה למשפחות המקומיות בשעות אחר הצהריים. תוכלו למצוא בו אגם גדול, מסלולי הליכה ואופניים, מדשאות מוריקות, מגרשי משחקים ומתקני שעשועים לילדים. באותו אזור תוכלו ליהנות גם מבתי קולנוע, מסעדות, בתי קפה וברים מגניבים. בסופי שבוע נערך בפארק שוק ססגוני ובקיץ ניתן לראות בו הופעות חיות ואירועים חברתיים.

איך מגיעים? בטראם: קו 10 לתחנת Limburgstirumplein Van | באוטובוס: קו 21 לתחנת Van Hallstraat.

הגן הבוטני הורטוס

פארק צרפתי – Sarphatipark

פארק קטן, פסטורלי ושקט ליד שוק אלברט המפורסם בעיר, בשכונת De Pijp. הפארק מציע חוויה דומה לשאר הפארקים בעיר: אגם ברווזים, מדשאה ושבילים יפים, אך ייחודי בכך שמוקדש לאושיה היסטורית יהודית, סמואל צרפתי, שהיה איש עסקים, אדריכל ורופא שתרם ופעל למען השכונה. בפארק תוכלו לראות פסל ברונזה גדול שמהווה אנדרטה לזכרו.

איך מגיעים? בטראם: קווים 3 ו-25 לתחנת Tweede van der Helstraat.

פארק אוסטר – Oosterpark

פארק שכונתי חביב בחלקה המזרחי של העיר. מציע שבילי הליכה ואופניים, אגם גדול ושטחי פיקניק רחבים. במקום תוכלו לראות מינים שונים של ציפורי בר וכן פסלים מיוחדים. הפארק מרוחק מן המרכז ולכן שקט ולא מתויר במיוחד. בקיץ פעיל יותר ומציע למבקריו דוכני מזון ופסטיבל מוזיקה המתקיים בכל שנה מדי חודש יוני.

איך מגיעים? בטראם: קווים 3, 7 ו-9 | במטרו: קווים 51, 53 ו-54 לתחנת Wibautstraat.

פארק ביאטריקס – Beatrixpark

פארק שליו ופחות פופולרי בקרב תיירים, משרת בעיקר את התושבים המקומיים ולכן אולי לא מפתיע שנחשב לאחד הפארקים הנקיים והשלווים ביותר בעיר. הפארק נמצא בשכונת Zuider Amstel וקרוי על שמה של המלכה ההולנדית לשעבר, ביאטריקס. הפארק מציע למבקריו בריכה עם מזרקה בה ניתן לשכשך בימי קיץ חמים, שבילי הליכה, תעלות ואזורי פיקניק פסטורליים.

איך מגיעים? בטראם: קו 5 | במטרו: קווים 50 ו-51 | באוטובוס: קווים 15, 65 ו-358 לתחנת Station Zuid.

אמסטרדם מלאה בפארקים ירוקים, מזמינים ומהנים, בכל הגדלים, המפוזרים בכל העיר יש בעיר מספר דו ספרתי של פארקים, וכדאי להקדיש זמן לבקר לפחות בחלק מהם. 

הפארקים באמסטרדם הם אחת האפשרויות המעולות לבלות בעיר ללא הוצאה כספית – הם פתוחים לכולם בחינם ומספקים שפע של פעילויות לכל המשפחה. יחד עם זאת, חלק מהפעילויות עשוי להיות בתשלום, וגם הכניסה לגן הבוטני היא בתשלום. 

מעבר להמון ירוק בעיניים, בפארקים באמסטרדם יש גם פעילויות שונות לכל המשפחה, ירידים, מסעדות ובתי קפה. בכל הפארקים תמצאו גם מקור מים, המון פינות ישיבה וצל נעים. 

הפארקים מפוזרים ברחבי העיר, ולא כולם נמצאים בחלקה המרכזי והמתויר. תמיד כדאי להישאר קרוב יחסית למרכז העיר כדי שתוכלו לטייל בהליכה רגלית נעימה, או מקסימום בתחבורה ציבורית. בכתבה תמצאו מלונות מומלצים לאירוח באזור מרכז העיר. 

וזה ממש לא הכל...