5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

ייפוי כוח נוטריוני – המדריך המלא

התמודדות עם הליכים בירוקרטיים שונים מצריכה לעיתים הצגת ייפוי הכוח נוטריוני. מדובר בהליך שמתבצע באופן יום יומי על ידי אזרחים בישראל. יצאנו לבדוק את הנושא מקרוב, כדי להבין מהו ייפוי כוח נוטריוני? מתי צריך אותו? ומה הדברים שחשוב לדעת אודותיו מראש. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את כל הפרטים שחיפשתם בנושא. 

 

ההגדרה של ייפוי כוח נוטריוני

רגע לפני שנצלול בנושא לעומק, חשוב שתכירו מקרוב את כל המושגים החשובים שנוגעים להליך זה, לדוגמא:

  • "ייפוי כוח" – מסמך שניתן בעקבות "חוק השליחות". המסמך מאפשר לאדם לבחור אדם אחר שהוא סומך עליו, כדי שזה יבצע בשמו פעולות משפטיות, כלפי צד שלישי
  • "מייפה" – האדם שבוחר ליצור את פקודת ייפוי הכוח
  • "מיופה" האדם שקיבל את האישור (כוח) לנהל הליכם מסוגים שונים

חשוב לציין שייפוי כוחו של אדם באמצעות שליחות, יכול להתבצע בעל פה, בכתב או בהתנהגות כלשהי כלפי הצד השלישי. כאשר במרבית המקרים, ייפוי הכוח נוגע לעניין כתוב.

עוד

תכירו ב – 2 סוגי ייפוי הכוח העיקריים

כעת אפשר לציין בפניכם שקיימים 2 סוגי ייפוי כוח. הראשון נקרא ייפוי כוח נוטריוני ספציפי והשני, ייפוי כוח כללי. הראשון מתאים למטרה ופעולה מסוימת. כך שהוא ניתן לזמן מוגבל. משתמשים בו בדרך כלל לקבלת מסמכים, מכירה של נכס או הצבעה באספה.

השימוש בייפוי כוח נוטריוני כללי נעשה במרבית המקרים בקרב אנשים שנמצאים מחוץ לגבולות הארץ לזמן ממושך. כך שהם צריכים את עזרתו של אדם אחר שנמצא בישראל, כדי שזה יטפל בנכסיו בזמן היעדרותו.

 

חשיבות ההסתייעות מצד נוטריון

חשוב להסתייע בנוטריון מוסמך בעת הליך ייפוי הכוח. שכן, בעל מקצוע זה מוודא באופן מעמיק את זהותו של הנותן, את הכוונות שלו והיכולת לבצע את ההליך כולו. בסופו של דבר, הוא משחזר את המסמך, מחתים את הגורמים ומוסיף את החותמת הייחודית שלו.

לנוטריון יש תפקיד חשוב בהליך זה. שכן, הוא הופך את הטופס לקביל מבחינה משפטית ושומר על דיסקרטיות של ההליך. חשוב לציין שתרחיש זה לא יכול לבוא לידי ביטוי במידה וייפוי הכוח ייחתם על ידי אדם פשוט שאינו הוסמך לדבר.

 

בחירה בנוטריון מומלץ לייפוי כוח

חשוב לגשת לנוטריון שנחשב למומלץ בתחום, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שתקבלו ייפוי כוח שייחשב כקביל מבחינה משפטית בקרב גורמים שונים (בנקים, משרדים ממשלתיים ועוד). נמליץ בהזדמנות זו לבדוק פרטים אודות נוטריונים שעובדים בקרבת מקום המגורים שלכם תוך קריאת חוות דעת בפלטפורמות שונות ברחבי הרשת.

 

לסיום

עד כאן המדריך שריכז את כל המידע הרלוונטי על ייפוי כוח נוטריוני. כעת יש בידיכם את האינפורמציה הדרושה, כך שתצטרכו פשוט לפנות לנוטריון מומלץ שיסייע בהליך וימסור לכם את ייפוי הכוח שיעניק את הסמכות לאדם שקרוב אליכם.

כוח נוטריון

וזה ממש לא הכל...