5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

ירושה של נכסים בחו"ל – האם זו פרוצדורה רצינית

רכישת נכסים מחוץ לארץ הפכה להיות עניין שבשגרה עבור ישראלים רבים. שכן, מחירי הנדל"ן נמוכים באופן משמעותי במדינות שונות ויש אף כאלה שמאפשרות לבצע רכישה בתשלום מס נמוך במיוחד. עובדות אלה גרמו לנו לבחון מה יקרה ביום שבו הרוכשים יצטרכו להוריש את נכסיהם לקרובי משפחתם או חברים קרובים. הישארו כאן ותגלו אם ירושה מסוג זה היא עניין פשוט או פרוצדורה מורכבת.

 

הקדמה – אלה הנכסים שנכללים ברשימה

רגע לפני שנעמיק בנושא, נדגיש שירושה של נכסים בחו"ל אינה כוללת אך ורק נכסים פיזיים כמו בתים, חנויות ומחסנים. שכן, החוק קובע שנכסים אלה עשויים להיות לא רק נכסי נדלן, אלא גם חשבונות בנק, השקעות פיננסיות ועוד. חשוב שתכירו בעובדה חשובה זו, כדי שתדעו איך להתנהל במידה ותגלו שיש בידיכם צוואה שרשומים בה אחד או יותר מנכסים אלה שקיימים במדינות אחרות.

הקדמה – אלה הנכסים שנכללים ברשימה

תכירו את החוק

זו העת לציין שבכל מדינה יש עקרונות שונים של דיני ירושה. כך שאנשים שמחזיקים בצוואה שכוללת חלוקה של נכסים בחו"ל, צריכים לבדוק את החוק שקבוע במדינה שבה הנכסים נמצאים. כך הם יוכלו לדעת אם יש ביכולתם לקבל את הנכסים הללו ואם כן, תתגלה בפניהם הדרך והמחיר שהם יצטרכו לשלם.

מי שמצאו את עצמם בסיטואציה כזו יודעים שהיא עשויה להיות מורכבת. ההמלצה היא לקבל ליווי מקצועי מטעם עורך דין לענייני ירושה בירושלים שיבחן את החוק במדינת היעד וייעץ במקצועיות ללקוחותיו, כדי שאלה יוכלו לחלק את העיזבון בהתאם לרצונו של המוריש.

 

חשיבות הפנייה לעורך דין בעל ניסיון בענייני צוואות

עליכם לפנות לעורך דין מנוסה בענייני צוואות במידה וקיבלתם בירושה נכסים שנמצאים במדינה אחרת. שכן, כך תוכלו להיות בטוחים שהוא בקיא בחוקים שקבועים במדינה שבה הנכסים נמצאים. אם אינכם מכירים בעורך דין שכזה, תצטרכו לערוך בירור מעמיק עם מכרים, חברים או גולשים ברחבי הרשת, כדי שתוכלו להיות בטוחים שתקבלו את השירות הטוב ביותר.

 

יש דרך להימנע מהפלוטנר

בשלב זה ידוע לכם שמדובר בהליך מורכב, שעשוי לגרום לכם לשלם מיסים גבוהים, כדי שתוכלו לקבל את הנכסים שמגיעים לכם בהתאם לקבוע בצוואה. זו ההזדמנות לציין שמדובר בעניין שניתן להימנע ממנו. כדי שזה יקרה, עליכם לשוחח עם המצווה (בעודו בחיים) ולהסביר לו את המורכבות שעשויה לבוא לידי ביטוי במידה והוא יעניק את הנכסים הללו לאחר מותו. אם הוא יחליט להעביר את הנכסים הללו בעודו בחיים, הוא יוכל לחסוך ליורשיו כסף רב.

 

השורה התחתונה

קבלת ירושה של נכסים שרשומים מחוץ לארץ הינה פרוצדורה מורכבת שמצריכה הסתייעות בהולה מצד עורך דין מומלץ. כך ניתן יהיה לגלות את החוקים שקבועים במדינה שבה הנכסים נמצאים. שכן, אלה קובעים את האופן שבו ניתן יהיה להעביר את הנכסים הלאה.

השורה התחתונה