5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

גם בלי לטוס – כך תעבירו את החופש הגדול בכיף

החופש הגדול הוא זמן נהדר לילדים להירגע, לשחק ולבלות עם משפחה וחברים. יחד עם זאת, חופשה ארוכה עלולה להיות גם זמן של שעמום וחוסר מעש. הורים רבים מחפשים דרכים יצירתיות להעסיק את ילדיהם במהלך החופש, אך לא תמיד יש להם את הזמן, המשאבים או האנרגיה לעשות זאת. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להעביר את החופש הגדול בכיף, גם בלי לטוס לחו"ל.

 

תכננו פעילויות מראש

לפני תחילת החופש, שבו עם ילדיכם ותכננו יחד פעילויות שאתם רוצים לעשות. זה יכול לכלול טיולים, ביקורים במוזיאונים, פעילויות יצירה, סדנאות ועוד. מומלץ גם לבנות סדר יום כדי שחוץ מפעילויות מתוכננות הם ידעו מתי יש להם זמן מסך וכד'.

משפחה שמתכננת טיול

היו יצירתיים

אל תפחדו לחשוב מחוץ לקופסה ולתכנן פעילויות ייחודיות ומקוריות. ילדים אוהבים פעילויות חדשות ומגוונות, אז אל תחששו להפתיע אותם עם משהו חדש ושונה.

 

שלבו פעילויות חוץ ופעילויות פנים

חשוב לשלב בין פעילויות חוץ, כמו טיולים ופעילויות ספורט, לבין פעילויות פנים, כמו יצירה, משחקי קופסה וקריאה.

 

קחו בחשבון את רצונות הילדים

חשוב לקחת בחשבון את רצונות הילדים בעת תכנון הפעילויות. שאלו אותם מה הם רוצים לעשות ושתפו אותם בתכנון. כלומר, תנו להם אפשרויות בחירה בהתאם לתקציב ולזמן שלכם.

המשפחה מבלה בחוץ

היו גמישים

חשוב להיות גמישים במהלך החופש ולהיות מוכנים לשנות את התוכניות בהתאם לנסיבות. ילדים יכולים להשתעמם בקלות ולכן חשוב להיות מוכנים להציע להם פעילויות חדשות.

 

שלחו את הילדים לקייטנה

אחד מהפתרונות האידאליים במיוחד להורים עובדים, הוא לשלוח את הילדים לקייטנה. זו יכולה להיות קייטנה עם נושא כמו קייטנת מדע, קייטנת קוסמים, קייטנת ספורט או קייטנה רגילה עם פעילויות ייחודיות כמו סדנאות יצירה, יום בריכה, מופע קסמים לקייטנה, טיולים, הצגות ועוד. ייתכן גם שתחליטו להקים קייטנה בבית לילדכם וחבריהם ושבוע לאחר מכן הורה אחר יעשה קייטנה לילדים וכן הלאה. מדובר על קייטנת הורים, דבר פופולרי שהקימו הורים על מנת להוזיל עלויות ולהעסיק את הילדים בחופש.

 

רעיונות לפעילויות משפחתיות בחופש הגדול

  • טיולים – טיולים בטבע, טיולים לערים היסטוריות, טיולים לחופי הים ועוד.
  • ביקורים במוזיאונים – ביקור במוזיאונים למדע, ביקור במוזיאונים לאמנות, ביקור במוזיאונים עם הפעלות חושיות ועוד.
  • פעילויות יצירה – סדנאות יצירה, ציור, פיסול, צילום ועוד.
  • סדנאות – סדנאות בישול ואפייה, סדנאות ריקוד, סדנאות תיאטרון ועוד.
  • מופעים – מופעי קסמים, מופעי כוכבי ילדים, הצגות, הופעות של זמרים אהובים ועוד.

 

סיכום

בין אם מדובר על יום שלם ובין אם על שעות אחר הצהרים, החופש הגדול הוא הזמן לבילוי עם הילדים. עם קצת תכנון ותשומת לב, תוכלו להעביר את החופש הגדול בכיף ולהפוך אותו לחוויה בלתי נשכחת, גם בלי לטוס לחו"ל.

מופע קסמים