5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

מאיזה גיל מותר לנהוג על קלאב קאר חשמלי?

בעולם הרכבים התפעוליים, הקלאב קאר החשמלי זוכה למקום של כבוד. מדובר על רכב תפעולי חסכוני במיוחד, שבו אתם רק צריכים לחבר את הרכב לחשמל והוא כבר יוכל לנסוע. בניגוד לרכבים מנועיים, על קלאב קאר אנחנו לא צריכים לשלם ביטוחים מסוגים שונים, ואפילו גיל הנהיגה המותר בו שונה מאשר ברכב רגיל. אנחנו כאן כדי לספר לכם על זה. 

 

מהו קלאב קאר חשמלי

קלאב קאר חשמל הוא רכב תפעולי, שכפי שאתם מבינים מהשם שלו מונע באמצעות סוללה חשמלית. את הסוללה הזו אנחנו מטעינים כאשר הרכב לא נמצא בשימוש, והיא מאפשרת לו לנסוע. הקלאב קאר שימושי מאוד באזורי תעשייה, שטחי חקלאות או במושבים וקיבוצים שבהם אנחנו לא רוצים להוציא את הרכב לכל דבר.

בגולף מוטורס אנחנו מאפשרים לכם להנות ממגוון רחב של רכבי קלאב קאר לכל מטרה. אבל כדי שתדעו איך להשתמש בצורה נכונה בכלים הללו, הדבר הראשון שצריך להבין הוא מה הגיל המינימלי שבו ניתן לנהוג על הרכב הזה.

מכונית מועדון חשמלית

גיל הנהיגה על קלאב קאר

כדי לנהוג על הקלאב הנהג צריך להיות לפחות בן 16. למרות שבדרך כלל אנחנו רואים אנשים בגילאים מבוגרים על הרכב הזה, בכל מקרה לפני גיל 16 אסור לעלות עליו בתור נהג. עם זאת, רישיון נהיגה הוא לא דרישה מחייבת, כך שברגע שילד מגיע לגיל 16 הוא כבר יכול לנהוג על הקלאב, מבלי לחכות להוצאות הרישיון.

העובדה הזו מאפשרת לכם להעסיק ילדים בתור נהגים על קלאב קאר במידה וזה מתאפשר מבחינה מנהלתית. במקום לשלם ביטוח על רכב ולחפש נהג שמחזיק ברישיון נהיגה, קלאב קאר פוטר לכם את שתי הבעיות הללו יחד.

 

ציות לכללי הדרך

כאמור, רישיון נהיגה הוא לא חובה כדי לנהוג על קלאב קאר, אולם ציות לתמרורים ולהוראות הבטיחות דווקא כן. לא משנה מה האזור שבו אתם נוהגים בקלאב קאר, עליכם להקפיד על כללי הדרך.

ציות לחוקי הדרך

הדרכה על הכלי

בדיוק כמו רכב רגיל, גם את הקלאב קאר אתם יכולים לקנות ולהתחיל להנות ממנו בלי שיש מי שמפקח עליכם. יחד עם זאת, כדי לשמור על הביטחון האישי שלכם כדאי לעבור הדרכה קצרה לפני הנהיגה בכלי. הקלאב קאר שונה מאשר רכב רגיל, ויכול לקחת לכם מעט זמן להתרגל אליו. הדרכה קצרה בעת קניית הכלי תעזור לכם להתרגל אליו מהר יותר.

 

לסיכום

קלאב קאר חשמלי הוא רכב תפעולי שמיועד לשטחים חקלאיים, אזורי תעשייה ומקומות יישוב. הרכב הזה מאפשר לכם להתנייד בצורה בטוחה ונוחה, בלי להניע את הרכב הפרטי. העובדה שהוא חשמלי גם הופכת אותו לכלי חסכוני במיוחד. הגיל המינימלי לנהיגה על קלאב קאר הוא 16, אך ניתן לנהוג בו גם אם אתם לא מחזיקים ברישיון נהיגה. ציות לתמרורים ולהוראות בטיחות מחייב גם בקלאב קאר.

לנהוג במכונית מועדון חשמלית