5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

מהי חופשה אקולוגית?

אוהבים לראות עולם אבל מתקשים עם סצנת התיירות ההרסנית שחורכת כל פינה טובה? המראה של טבע בתולי נהרס לטובת מלונות יוקרה צובט לכם בלב? צמאים לפגוש תרבויות עתיקות, להתחכך באוכלוסייה המקומית וללמוד מלאכות קדומות? חופשה אקולוגית תפורה עליכם. סקרנים לשמוע עוד? לפניכם כל מה שצריך לדעת על הדרך הנכונה לטייל.

 

תיירות אקולוגית על קצה המזלג

אם בעבר טיסות לחו"ל היו שמורות לעשירים בלבד ותכליתן הייתה להכיר תרבויות "מתקדמות" יותר, ליהנות משופינג שלוח רסן ולהביא הרבה מזכרות הביתה כהוכחה שהנה, ראינו (וכבשנו) עולם, אז היום המגמה קצת אחרת.

נראה כי חזרנו למקורות, בין אם בגלל משבר האקלים והנזק הבלתי הפיך שבני האדם עשו לכדור הארץ על כל אוצרותיו, או בגלל הטכנולוגיה המטורפת שמדגישה את הצורך של חלקנו לחיות חיים שקטים יותר. כך או כך, סצנת התיירות התאימה את עצמה והתיירות האקולוגית היא ה-דבר עכשיו ובתקווה, לתמיד.

תיירות אקולוגית היא סוג של תיירות שמאפשר לראות עולם וליהנות ממנו, אך מתוך ראייה מפוקחת, מודעות סביבתית וחברתית ושאיפה להיטיב עם הכדור עליו אנו חיים, כדי שימשיך לשרת אותנו – התנדבות, היכרות עם קהילות עתיקות, חזרה למלאכות קדומות, הזנה מהטבע וכיו"ב.

חופשה אקולוגית

חופשה אקולוגית, הלכה למעשה

תיירות אקולוגית עושה לכם את זה? אתם חייבים לתכנן חופשה אקולוגית ולהתמכר לחוויה. יש שלל יעדים ברחבי העולם המתאימים לנופש מסוג זה, המתחשב בטבע ובאדם המתגורר בו, מאפשר להכיר קהילות מסורתיות, להתנדב ולמצוא מרגוע אמיתי לגוף וגם לנפש, בדגש על:

  • שימור הסביבה ומערכות אקולוגיות טבעיות.
  • הגנה על חיות הבר, הצמחייה המקומית ומשאבי הטבע.
  • שאיפה למזער את זיהום האדם והשפעתו על בתי הגידול שסביבו.
  • חוויה תיירותית המתבססת על שימור, החייאת ותמיכה (פיזית וכלכלית) בקהילות מקומיות.
  • היכרות עם התרבות, המסורת ואורח החיים המקומי.
  • היכרות והפנמת פרקטיקות מקומיות כמו שימור אנרגיה ומים, הפחתת פסולת וכיו"ב.
  • למידת מלאכות מקומיות ומלאכות קדומות.
  • שיקום בתי גידול והכשרת המקומיים בכלים שונים, לרבות שפה.

 

חופשה אקולוגית בפיליפינים

תיירות אקולוגית תופסת תאוצה וכיום יש לא מעט יעדים שאפשר ליהנות מהם מתיירות שכזו (יש רבים נוספים, אך חשוב שיתוף הפעולה מצד האוכלוסייה המקומית כדי להשתלב בה, ללמוד, להתנדב ולחיות לצדה), כאשר אחד הבולטים שבהם הם האיים הפיליפינים.

אז אם תמיד חלמתם על חופשה משמעותית באחד המקומות היפים ביותר בעולם, ניתן לבנות מסלול מיוחד, מרתק ומהנה בפיליפינים, שיאפשר לכם לתרום לקהילה המקומית, להכיר תרבות ומורשת, לטייל בחיק הטבע וליהנות מזמן איכות עם עצמכם, עם היקרים לכם והעולם כולו.

לסיכום, חופשה אקולוגית היא הדרך הנכונה לטייל במקומות מופלאים ולהיות בטוחים שהשארתם אחריכם משהו טוב, לצד ידע רב שתקחו איתכם ותוכלו ליישם בחיי היום-יום, כמו גם להמשיך להפיץ ולהרבות טוב בעולם.

תיירות אקולוגית על הקצה