5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

מה נהוג לעשות ביום גיבוש למורים?

מורים עושים את אחד התפקידים החשובים ביותר בכל חברה וחברה, בכך שהם אלו שמצמיחים ומגדלים את דור העתיד. הילדים של היום יצמחו להיות הרופאים, המהנדסים, המפקדים בצבא וגם המורים של המחר. בגלל שמדובר על תפקיד כל כך חשוב, למורים מגיע לקבל את הטוב ביותר. אחד הדברים הכי חשובים כאשר מדובר על אוכלוסיית המורים זה ימי גיבוש. בימי הגיבוש יש מגוון רחב של פעילויות שאפשר לעשות עם צוות המורים, כאשר רובן מתמקדות בשיתוף פעולה ותקשורת מיטבית.

 

מורים – המנהיגים בפועל

אם תחשבו על זה, תבינו שהמורים הם לא פחות מנהיגים מהפוליטיקאים ומראשי הממשלות. מנהיגות זה בעצם היכולת של אדם לסחוף אחריו קבוצה של אנשים, שזאת בעצם העבודה של המורים. הם נדרשים ללמד את הילדים, גם חומר לימודי רגיל בהתאם למקצוע שמלמד כל מורה ומורה, וגם ללמד את הילדים כיצד להתנהג בעולם, ערכים חשובים ויכולות חשיבה. על כן, תכונה שחשוב מאוד לפתח בכל מורה ומורה היא מנהיגות.

ימי גיבוש למורים

למה להעביר סדנת מנהיגות למורים דווקא ביום הגיבוש?

ביום יום קשה מאוד להתעסק בנושא הזה, משום שאנחנו מוכוונים לעבודה הפורמאלית ולהספק הנדרש על פי לוח השנה ולוח הבחינות. לצד זאת, אם בוחרים לייחד יום בשנה לצורך גיבוש המורים, סדנת מנהיגות יכולה להיות האפשרות הטובה ביותר עבורכם.

תעזרו למורים בצוות שלכם להפוך לאלה שמגבשים את הכיתה תחת רעיון חדש שישפר את איכות החיים של התלמידים ואת איכות הלמידה, ותעזרו למורים בעלי החשיבה היצירתית וההבנה הארגונית לסחוף אחריהם מורים לדרך שלהם ולשתף פעולה למען מימוש מטרות נשגבות.

ימי גיבוש למורים

ימי גיבוש מוציאים מהמורים צדדים שלא הכירו בעצמם

כאשר מורה נמצא בתפקיד, הוא כאמור מחויב מאוד להעביר לתלמידים שלו את כל מה שנדרש ממנו בהתאם לתפקידו כמורה בבית ספר תחת מערכת החינוך. לעיתים, הסוג הזה של העבודה מצמצם את המורה לכדי תפקידו בלבד ולא מאפשר לו לחשוב באופן יצירתי ולקיים הוראה מיוחדת, מעשירה ומשמעותית בעבור התלמידים.

ימי גיבוש למורים יכולים להפוך את המורים בצוות שלכם לאנשים מלאים ושלמים יותר לא רק בזמן הפרטי ובשעות הפנאי שלהם, אלא גם במהלך היום יום והעבודה החינוכית בה הם משקיעים מרבית מזמנם. לכן, מנהלים רבים קובעים לצוותים שלהם ימי גיבוש למורים.

 

ימי גיבוש עם תחילת שנת הלימודים

פעמים רבות ימי הגיבוש נקבעים בסמיכות לתאריך של פתיחת שנת הלימודים, האחד בספטמבר, כאשר לרוב מדובר על השבוע האחרון של החופש הגדול בו מרבית המורים נמצאים פנויים ומתכוננים לקראת השנה החדשה. תזמון ימי הגיבוש למורים בתחילת השנה יכול להיות יעיל במיוחד לצורך השילוב של מורים חדשים בצוות ההוראה. ימי הגיבוש מזמנים מפגשים משמעותיים למורים החדשים והוותיקים, ויכולים להקל עליהם את ההשתלבות בעבודה.

ימי גיבוש למורים