5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

כך תתכוננו לקראת החופשה שלכם באמסטרדם!

אמסטרדם היא עיר תיירותית, שמתאימה כמעט לכל סוג של תייר: הטיילים ימצאו בה מסלולי הליכה ורכיבה בנופים יפהפיים, חובבי התרבות האורבנית יוכלו ליהנות מרחובות מרכז העיר השוקקים ומהמוזיאונים, וגם אוהבי האוכל והבילויים ימצאו בה הנאה רבה. לפניכם מדריך הכנה לחופשה המושלמת עבורכם באמסטרדם.

 

חילופי עונות

ממש כמו ערי בירה אירופיות אחרות, גם אמסטרדם מתגאה באקלים שבו חורף הוא חורף אמיתי וגם באביב ובקיץ עשויים להפתיע גשמי ברכה. לכן חשוב לבחור את מועד החופשה שלכם באמסטרדם שתתאים לאופי החופשה שאתם חולמים עליה – אם אתם רוצים ללגום שתייה חמה, לטייל בתערוכות במוזיאונים וליהנות ממזג אוויר שונה מהמוכר לכם, תוכלו לבחור בביקור סתווי או חורפי.

אם התוכניות שלכם כוללות שייט בתעלות, ביקור בשווקים שבעיר, טיולים ופיקניקים בגנים ובפארקים המקומיים, כנראה שעדיף שתבחרו ביקור קיצי באמסטרדם, וגם אז כדאי להקפיד ללבוש שכבות ולהיות מצוידים במטריה.

מתחלפות עונות

להתנייד כמו המקומיים

מכוניות ומוניות הן לא חלק הארי של התנועה ברחבי אמסטרדם ובאזור – התחבורה הציבורית באמסטרדם כוללת חשמליות, אוטובוסים ורכבות שנוסעים בתדירות נוחה בין אתריה השונים של העיר. דרך נוספת להתנייד באמסטרדם היא בדרך התעלות שמרשתות את העיר ומאפשרות להתנייד בהנאה ובדרך חווייתית.

בנוסף, אמסטרדם מלאה ברוכבים, והעיר בנויה כך שהיא נוחה עבורם. בין הרוכבים ישנם כמובן את המדוושים על אופניים רגילים, את הרוכבים על אופנועים ועל אופניים חשמליים, כמו אלה שתוכלו למצוא אצל שיקו אופניים חשמליים. אז אם אתם באמסטרדם, אין סיבה להביט בעיר מבעד לחלון המכונית.

 

אסור לפספס

עבור כל תייר יש רשימה של הדברים שאסור לו לפספס בביקור באמסטרדם – אצל אחד יהיה זה מוזיאון ואן גוך, אצל אחר זה יהיה ביקור בבית אנה פרנק, ויש מי שלא יפספס מסעדה מכוכבת בכוכבי מישלן. כדאי מאוד לחקור ולקרוא על העיר ועל האפשרויות שהיא מציעה כדי למצוא את החוויה שאתם לא מוכנים לפספס בביקורכם, ולבנות את מהלך החופשה שלכם תוך התחשבות בה. לחלק מהאטרקציות כדאי גם לקנות כרטיסים מראש ולהבטיח שתוכלו ליהנות מהחוויה הייחודית.

מכוניות ומוניות

המלצות של חברים

חברים וקרובי משפחה שאיתם אתם חולקים טעם ותחביבים, יהיו מקור מעולה להמלצות שישפרו את החופשה שלכם באמסטרדם. באדיבות הטכנולוגיה והאינטרנט ניתן להעביר המלצות ומידע באופן נוח ושימושי יותר מאשר בעבר.

למשל ניתן לחלוק מפות שבהן מסומנים מקומות חשובים ומעניינים לבקר בהם, ניתן להמליץ על מקום ולשלוח לינק לאתר שבו מופיע מידע רב על המקום. בנוסף, תוכלו לקבל מחברים קרובים גם המלצות על מקומות לינה ועל תקופות מומלצות לביקור באמסטרדם ועל מאכלים מקומיים שכדאי לנסות במסעדות ובדוכני האוכל שמפוזרים ברחבי העיר.

 

לסיכום

אמסטרדם היא עיר בירה מגוונת ומלאה באפשרויות שיכולות להתאים לכל סוג של תייר. אם תערכו מחקר ותתכוננו היטב לחופשה, יגדל הסיכוי לחופשה מהנה ונהדרת.

חברים וקרובי משפחה

וזה ממש לא הכל...