5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

שני טיולים מיוחדים שאסור לכם לפספס!

לטייל בעולם זה כיפי כל אחד. יש שמעדיפים טיולים אירופאיים עם סיורים במוזיאון, יש שמעדיפים לנסוע לאזור בלתי מוכר בדרום אמריקה ולצעוד 10 ק״מ ביום, ויש אחרים שפשוט חייבים את המנזר בהודו כדי להתחבר אל עצמם. כל אחד והחוויה האישית שלו בטיולים שהוא אוהב, אבל יש כמה טיולים ומקומות בעולם שאסור לאף אחד לפספס. במאמר זה נתמקד בשני יעדים יפים, מדהימים ומרגשים שכל אחד חייב לטוס אליהם. מתחילים….

 

טיול לטאג׳ מאהל בהודו

הטאג׳ מאהל שוכן דרומית לניו דלהי, בעיר שנקראת אגרה. מדובר במבנה ענק ומהמם בגודל 700 דונם. הטאג׳ מאהל מלא בצמחייה ירוקה, תעלות מים, מרפסות מרוצפות אבנים יפהפיות, ובמרכזו העיקר – ארמון מרגש. הטאג׳ מאהל נחשב לפנינה אדריכלית בעולמנו ולאחת מיצירות המופת הגדולות ביותר שקיימות בתבל. מאחורי בניית הטאג׳ מאהל מסתתר סיפור אהבה עצוב, כמעט כמו רומיאו ויוליה של המזרח.

זהו סיפורו של הקיסר של האימפריה המונגולית, שאה ג׳יהאן, שבנה את המבנה והאתר כולו עבור הנצחת אשתו השנייה שנפטרה בצעירותה לאחר לידת בתם, בגיל 32 בלבד. לאחר מותה של אשתו, הקיסר הכריז על תקופת אבל של שנתיים בממלכה, ומיקד את עיקר עיסוקו לבניית המבנה. האגדה מספרת כי לאחר סיום המבנה, הקיסר כרת את שתי ידיו של האדריכל הראשי, כדי שלא יקום עוד מבנה יפה ומרשים כזה בכל העולם.

לאחר מותו, הקיסר נקבר לצד אשתו המנוחה בטאג׳ מאהל עצמו. את המקום עצמו אופפת תחושת רוחניות גדולה, פאר ויופי עוצר נשימה. הטאג' מאהל הוא רק פנינה מדהימה אחת שתוכלו לדגום במסגרת טיול להודו, אז קדימה, תתחילו לתכנן.

טאג' מאהל בהודו

טיול לגרנד קניון בארצות הברית

הגרנד קניון הוא פארק לאומי ששוכן בצפון אריזונה, בארצות הברית. מדובר באחד הקניונים היפים והגדולים בעולם. לא, אנחנו לא מדברים על קניון עם חנויות, אלא על קניון שהוא עמק עם צוקים גבוהים מסביב. מדובר בקניון הגדול בעולם, אורכו כ-445 ק״מ, רוחבו מגיע עד ל-30 ק״מ והעומק שלו הוא כמעט שני ק״מ.

בעיקרון, הגרנד קניון מחולק לשני אזורים עיקריים: האזור הצפוני והאזור הדרומי. האזור הדרומי יותר נגיש ועל כן גם יותר מתויר. הנסיעה בין האזור הצפוני לדרומי אורכת כ-5 שעות בכביש שאורכו כ-350 ק״מ, אך במרחק אווירי מדובר על 16 ק״מ בלבד. בין שני האזורים קיים שוני מאוד גדול בצמחייה, בנוף ובאקלים. מרבית התיירים מעדיפים להסתפק בביקור קליל לאורך האזור הדרומי, אך האזור הצפוני מעניין ויפה באותה מידה, והינו יותר פראי.

שימו לב כי האזור הדרומי פתוח לאורך כל השנה, ואילו האזור הצפוני סגור מסוף אוקטובר עד תחילת מאי בשל תנאי מזג האוויר. הגראנד קניון מציע לכם שלל אפשרויות לטיול – טיול רגלי, טיול על פרד, רפטינג בנהר ועוד ועוד.  לסיכום, הצגנו בפניכם שני יעדים מיוחדים מאוד לטיול, עכשיו זה שלכם – התחילו לתכנן את הגשמת הפנטזיה.

טיולים מיוחדים

וזה ממש לא הכל...